Presentation om mig själv.

I min blogg kan du följa min & Emmas utveckling, mitt sökande efter en foderhäst & vägen till att äga en alldeles egen häst!


Här kommer en presentations text om mig själv: Jag heter Emma Abrahamsson & är född i Augusti år 1995, vilket betyder att jag blir 17 i år. Jag är bosatt ca. 15 min söder om Stockholm tillsammans med mina föräldrar, min stora syster & våran hund, Betsy som är född den 6/2 2008. Hon är en blandrashund, 75% Parson Russell Terrier & 25% Tax. Och på tal om djur, så har jag ridit på ridskola sen över 3½ år tillbaka. Men jag hoppade av min ridgrupp eftersom jag nu söker efter en foderhäst att utvecklas & ha roligt med! Förutom att jag ridit på ridskola så har jag även fått rida på ponnyridning & på min kusins häst när jag var mindre. Bamse, Lexus & Knutte har jag haft som favorithästar på ridskolan genom åren. Men just nu så har jag Lydia som är en 16-årig sv. ridponny som för tillfället är inhyrd från Tenhult i Småland. Henne har jag känt sedan Augusti 2010. För mig var hon oerhört lätt att fastna för, speciellt för henne utseénde & henne stora & fina personlighet! I ridningen är hon jättesnäll, samarbetsvillig & försöker alltid göra sin ryttare till lags. I hoppningen tänder hon till men det kan man förstå eftersom hon har alltid öronen framåt, vilket menas med att hon älskar det! Hon har dessutom väldigt grym hoppteknik. Hon är en hopphäst men hon går lika fint i dressyren - fast med en ryttare som ridit länge & som kan nå fram till henne ordentligt i ridningen. Den 30/10 skaffade jag mig en medryttarhäst som heter Emma & är ett är 14-årigt skimmelsto. Emma är en D-ponny på 146 cm, korsad med islänning & connemara. Emma är en speciell & näst intill en svårriden ponny som är envis, pigg, busig & ouppfostrad. Ibland kan hon få för sig att vända hemåt eller något liknande :p Men det gäller bara att visa vem som bestämmer så ger hon sig. Nästa termin kommer jag börja på gymnasiet & jag har valt att gå på naturbruks programmet. I framtiden vill jag fortsätta jobba med hästar, särskilt som hästveterinär. Eller som  hästföretagare, t.e.x som hästuppfödare, in-och tillridning & försäljning eller som unghästutbildare. Det var nog allt jag hade att skriva om mig! :)

 

Är det något du undrar över så är du välkommen att ställa din fråga via kommentar!

Nikon D5000 + Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX ©.

Kommentarer
Postat av: Julia K.

Skit fin header :D <3

2012-01-28 @ 18:59:48
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0